Deklarację na podatek od nieruchomości sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru osoby prawne zobowiązane są składać w terminie do 31 stycznia. W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 31 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz skorygować deklaracje w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

Miejsce złożenia informacji

Informacje należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Kobylinie w biurze podawczym, w Referacie Finansowym (pok. nr 1) lub przesłać pocztą tradycyjną.

Inne informacje

Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany. Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek. W przypadku gdy obowiązek powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy w których istniał obowiązek.

Podatek jest płatny w 12 ratach do 15 dnia każdego miesiąca, a za miesiąc styczeń do dnia 31 stycznia.  Podatek opłaca się jednorazowo w przypadkach, gdy jego kwota nie przekroczy 100 zł, w terminie płatności pierwszej raty.

Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 65-548-24-01, mailowy: um@kobylin.pl lub osobisty.